Miss Chun is a Litigator
When her heroic father is jailed for a crime he did not commit, Chun Tumi (Zhuang Da Fei), refuses to let the matter lie, deciding to become a lawyer to defend him. Although this seems an impossible task for a woman during the Tang Dynasty, Tumi manages to pull it off and discovers her natural aptitude for the law. She soon gains a reputation as a woman who will stop at nothing to see justice done, drawing scores of people who hope she can help them with their plights. But at the Imperial court, unscrupulous individuals think they can use her talents to their own ends. This puts her into contact with Crown Prince Han Wuwei (Fan Zhi Xin) and a misunderstood young assassin named Ye Cha (Huang Jun Jie). As both men fall for her charms, will she find love as she continues the fight for justice? This 2023 Chinese drama was directed by Zhang Rui.