Monster Rancher
Genki is zapped into an alternate world called Monster Rancher, where he must stop the evil Moo. Along his journey, he makes new friends who assist him in a grand adventure.
In the Beginning
Genki wins a "Monster Rancher 200X" CD in a tounament. When he plays the CD he is pulled into the Monster Rancher world! There he meets Holly and Suezo and learns that their world is being threatened by Moo.
I'm Mocchi
Genki, Mocchi, Holly, and Suezo continue on their trek. Genki is concerned, however, that Mocchi is becoming a softy, so he decides to leave him with an elderly couple they meet outside of a town. Genki wants Mocchi to stay with them, but Mocchi refuses and shows his friendship toward Genki by helping him defeat the Black Dinos.
Genki and his friends encounter Alan, a young boy who is strict and cruel to his pet Worm. When he tries to ally with agents of Moo, however, he learns that loyalty is something that is given and not taken.