Ms. Fisher's Modern Murder Mysteries
In this spin-off to the wildly popular Australian mystery series, Phryne Fisher's long-lost niece, Peregrine (Geraldine Hakewill, Wanted), decides to follow in her stylish footsteps as a lady detective for a new era. With the help of the handsome, straitlaced Detective James Steed (Joel Jackson, Peter Allen) and a group of accomplished women, Peregrine investigates murders in 1960s Melbourne.
Just Murdered
After Phryne Fisher goes missing in 1964, her long-lost niece, Peregrine, inherits her Melbourne estate. When model Barbie Jones is found murdered at a bridal show held by Florence Astor, a friend of Phryne’s and fellow member of the Adventuresses’s Club of the Antipodes, the enterprising Ms Fisher decides to step into her aunt’s shoes and become a private detective herself.
After receiving a distress call, Birdie finds the body of her best friend, Dr. Cecile Armand, in a car crash, though the scene appears to be staged. Peregrine goes undercover at the government lab where Cecile worked to find out more about her highly classified project.