Murder in the First
Murder in the First centers on homicide detectives Terry English (Taye Diggs) and Hildy Mulligan (Kathleen Robertson) as they investigate two seemingly unrelated murders. The mystery deepens when they find both murders have a common denominator in a Silicon Valley wunderkind (Tom Felton).
When a junkie is murdered in the Tenderloin district, SFPD detectives Terry English and Hildy Mulligan are shocked to discover the case may be related to the city's youngest billionaire, tech genius Erich Blunt. But Terry's ability to focus is troubled as his wife battles stage 4 pancreatic cancer. Just as the inspectors begin closing in on the case, Blunt's beautiful flight attendant is found dead.
The City of Sisterly Love
As Inspectors Terry English and Hildy Mulligan begin their investigation into the death of Erich Blunt's flight attendant, Cindy Strauss, Terry must also deal with the recent death of his wife and the arrival of his sister-in-law. The investigation takes an unexpected turn when the results of Cindy's autopsy reveal a shocking secret.
The Inspectors search for clues that might link various suspects, including Erich Blunt, to Cindy Strauss' death. Meanwhile, Hildy is confronted by a young witness from a past investigation who worries for his mother's safety after she is physically abused by her new husband.
Despite the advice of his lawyer, Warren Daniels, Erich Blunt escapes for a drug- fueled weekend with his adoring CTO, Ivana West. Meanwhile, Terry and Hildy must deal with the repercussions of Hildy's officer involved shooting. As Hildy confronts the prospect of losing her job, Terry works to help his partner get out of trouble.
To change the world's opinion of him, Erich Blunt takes a lie detector test to prove his innocence. Meanwhile, Hildy and Terry discover that a past suspect's alibi does not check out. They must get to the bottom of this before it unravels their case against Blunt.
It's six months later, and the whole world is watching as tech genius Erich Blunt is put on trial for the murder of his flight attendant, Cindy Strauss. Meanwhile, Terry decides to start making amends for his behavior after the death of his wife. Hildy begins reconnecting with her ex-husband, Mike, and soon must confront the temptation to rekindle their romance.