My Daughter Joined a Cult
Documenting claims made by ex-devotees, My Daughter Joined a Cult follows the life of the controversial and self-styled godman, Swami Nithyananda whilst giving a voice to individuals who were at the epicenter of it all.
He Took My Daughters
A father claims that his daughters are abducted by the ashram, set against the backdrop of an India obsessed with self-styled godmen and spirituality. These accusations open up a Pandora's box of his alleged crimes and misdeeds.
Crime After Crime?
In light of new allegations against Swami Nithyananda in 2012, several other survivors come forward. While battling one controversy after another, he tries to take over an important religious organisation in Tamil Nadu.
As controversies begin to die down, Swami Nithyananda draws immense popularity and attracts Westerners. Does his viral sensationalism serve as a smokescreen to his bigger plans of forming a Hindu island-nation, Kailasa?