Natascha Kampusch - A Lifetime in Prison
Natascha Kampusch talks about spending eight-and-a-half years in captivity after being kidnapped as a ten-year-old, and the far-from-cheerful reception she received from the public when she escaped at the age of 18.
Vienna. 2nd March 1998. Natascha Kampusch is walking alone to school when she suddenly disappears. For the first time, Natascha shows her private belongings from her 3,069 days of imprisonment.
Wolfgang Priklopil torments and manipulates Natascha, whom he is holding captive in his cellar. But she refuses to break. Meanwhile, Natascha's mother is accused of being involved in the kidnapping.
3,096 days have passed since she was kidnapped, and on 6th August 2006, Natascha finally escapes. Fourteen days later, she gives her first TV interview. This is the beginning of a media frenzy that will never end.