NB90’s
The Timberwolves and Orlando Magic join the league. Phil Jackson becomes the coach of the Chicago Bulls and proves his famous triangle offense. The TV show 'Inside Stuff' is born and the Run TMC trio takes off.
Shaquille O'Neal makes Orlando Magic shine, taking them for the first time to the playoffs. Clyde Drexler leads Portland Trail Blazers to the Finals for a second time, and Charles Barkley becomes a star of the 76ers.
Chris Webber becomes the top rook of the year and Hakeem makes Houston's dreams come true. Michael Jordan is back to the NBA, and Clutch City (Houston Rockets) makes it two in a row.
Allen Iverson shakes up the league and becomes the top rook of the year. Shawn Kemp and Gary Payton shine as a duo in the Seattle SuperSonics, and the Utah Jazz makes it to the finals with the duo Karl Malone - John Stockton, but MJ seals the deal.
Utah Jazz face the Bulls yet again, and the Bullets of Washington become the Wizards. Vince Carter takes flight in the Toronto Raptors, and the Knicks make it back to the Finals.