NB80’s
See the origin of the intense Magic Johnson-Larry Bird rivalry, which define an era. Also, the introduction of the 3-point shot and exclusive NBA footage.
Moses Malone reaches the Promised Land with the Sixers and the Lakers become known as 'Showtime,' with stars such as James Worthy and Magic Johnsovn, among others. Also, a look at head coaches and their attire.
In the 1984 draft, the basketball history was changed with the birth of such legends as Michael Jordan, Charles Barkley, John Stockton and Hakeem Olajuwon. Also, the Celtics and Lakers battle for supremacy.
Spud Webb secures a spot in All-Star history, being the shortest player to win the NBA slam dunk contest. Dr. J says goodbye, and Larry Bird and Magic Johnson continue to battle for league titles and MVPs.
Chuck Daly's starts the 'Bad Boys' era. Also, Michael 'Air' Jordan's shot to remember and the Lakers' back-to-back titles.