O Zoo Da Zu
When a little girl becomes the director of a big zoo, she uses the help of her brother to solve all sorts of problems related to the animals.
Girafales' Birthday
The children decide to have a party to celebrate the one-year birthday of Girafales, the giraffe at the Zoo. Soon, they discover that organizing a party for a giraffe is more difficult than they imagined.
The Mystery of the Missing Hat
Zu asks to play with Mr. Gelado's favorite hat. The caretaker lends it to her on the condition that Zu is careful. But, Zu ends up losing his hat in the middle of the zoo, and now she needs the help of her friends to find it.
Zu and Nuno find a mysterious egg, but Zu reveals her overprotective instincts and prevents her friends from taking care of the egg until it hatches.
Zu creates a suggestion box so that Zoo visitors can offer praise for her good work in managing the place. When she finds out that the visitors have criticized the cleanliness of the Zoo, Zu decides to find out what is causing the problem.
Nuno has a baby cloth that comforts him in difficult times. When the cloth accidentally ends up in Mr. Geraldo's hands, Nuno decides to help the caretaker to get it back.