Rebel
Inspired by the life of Erin Brockovich, Annie "Rebel" Bello is a blue-collar legal advocate without a law degree. She's a funny, messy, brilliant and fearless woman who cares desperately about the causes she fights for and the people she loves. When Rebel applies herself to a fight she believes in, she will win at almost any cost.
Rebel stops at nothing to convince Cruz to join her fight against Stonemore Medical; a woman must be protected from her abusive boyfriend.
Patient X
Rebel proceeds to help Cruz build their case against Stonemore and enlists Lana's assistance to convince a former patient to aid in their case; Cassidy shares surprising news with Cruz; Nate tries to prove Rebel wrong.
Rebel and a group of residents take a stand to fight for clean water; Cassidy's new role puts the Stonemore case in jeopardy; Grady grows frustrated when Rebel remains consumed with her work; Cruz reaches his breaking point.