Secrets and Lies Secrets and Lies
The Trail
Ben is out for his usual morning jog when he comes upon the body of young Tom Murphy. After the news begins to spread throughout town, Detective Cornell, who's been assigned to the case, pays Ben a visit for routine questioning. In the blink of an eye, Ben quickly turns from Good Samaritan to murder suspect.
Ben decides to take matters into his own hands by investigating those that were closest to Tom after receiving shocking information about the case from Detective Cornell. Jess, Tom's mother, propels Ben in the direction of her estranged husband, Scott, who she believes may be his killer.
As the holidays approach, Ben Crawford tries in vain to keep his family together after a shameful public revelation that makes him look even more guilty. While under scrutiny from the entire neighborhood, Ben makes a startling discovery about a piece of evidence that could be used to implicate him in Tom's murder. Ben's life continues to unravel when another personal bombshell rocks the Crawford household.
Ben uncovers the truth about Natalie's whereabouts two nights before Tom died when she supposedly was babysitting the young boy, leading Ben to confront his neighbors, Dr. and Vanessa Richardson. After learning about the strange circumstances surrounding the death of their son, a suspicious Ben is convinced that they possibly were involved in Tom’s death.
While attempting to help his neighbor's autistic son Matt Daly, Ben stumbles upon a crucial piece of evidence related to Tom's murder. This leads Ben to suspect the Daly family of wrongdoing and confront them regarding their involvement in the death of Tom. In doing so, yet even more secrets and lies are revealed on Chelsea Bay Drive.
The vigilante stalking Ben ups the ante and begins a dangerous game of cat and mouse. Desperate about his family's safety, Ben begrudgingly accepts Detective Cornell's offer of protection for Christy and his daughters, while refusing any police surveillance for himself. Having temporarily moved in with his friend and confidante Dave, Ben thinks he has managed to escape Cornell's laser-like focus for a while, only to find that he is forced to re-live his past mistakes while fighting for his life.