Silk
In an effort to boost her Silk application, Martha accepts a rape case, against her better judgement. Even worse, Clive is prosecuting her client and delights in riling Martha. As the case draws to a close, Martha begins to realise that things are not always black and white, especially when she makes a startling discovery.
Martha defends a vulnerable teenager and the pupils are given their first opportunity to stand up in court, taking on a low-level magistrates' court case. However, as the cases progress, both Martha and Nick find themselves in challenging positions. Can Martha save her client without endangering not only her silk application, but also her career?
Martha is forced to defend a police officer accused of racism at the police tribunal, at the same time as trying to get bail for another client. In the meantime, pressure increases on the pupils as the tenancy deadline draws near. And Clive receives some astonishing news which could change not only his personal life, but life at chambers for everyone.
Martha takes on the biggest case of her life, defending Mark Draper, a repeat offender on a murder charge at the Old Bailey. However, when the case starts to fall apart, Martha must try to remain focussed on the trial as both personal and private pressures escalate. Meanwhile, it is decision time for the pupils, and the fate of chambers hangs in the balance.