Spice and Wolf Spice and Wolf
Lawrence, a traveling merchant, finds a nude girl with the ears and tail of a wolf asleep in his cart. She is Holo, a harvest goddess with an untamed beast lurking inside. Armed with his street smarts and her animal instincts, a simple peddler and a forgotten deity journey through the countryside while reaping the riches of happiness and exposing the bankruptcy which dwells in the human heart.
A merchant named Lawrence encounters Holo, a girl with the ears and tail of a wolf. An ancient goddess who longs to return to her northern home, she joins Lawrence in his travels.
Lawrence and Holo meet a young merchant who shares a scheme he hopes will bring profit. Holo teaches Lawrence how to relate to folks who may wish to deceive.
Holo's wily charm helps Lawrence get a great price in a fur trade, and the money exchanging scheme might be too good to be true.
Following an ambush by business competitors, Lawrence receives a letter which holds disturbing information regarding Holo’s plight.
In the midst of rescuing Holo, Lawrence learns that the face behind the recent shady dealings is very familiar.
Lawrence and Holo might be separated for good after the untamed girl unleashes her powers to defeat a threat lurking beneath the city.