Star Trek: Lower Decks
"Star Trek: Lower Decks" focuses on the support crew serving on one of Starfleet's least important ships, the USS Cerritos, in 2380. Ensigns Mariner, Boimler, Rutherford and Tendi must keep up with their duties and their social lives, often while the ship is being rocked by a multitude of sci-fi anomalies. The ship's bridge crew includes Captain Carol Freeman, Commander Jack Ransom, Lieutenant Shaxs and Doctor T'Ana. This is the second animated spin-off in the franchise after 1973-74's "Star Trek: The Animated Series," but has a decidedly more adult tone and humor.
Second Contact
Series premiere. Ensign Tendi has her first day of work on Starfleet's U.S.S. Cerritos, where she meets fellow support crew members, Ensigns Mariner, Boimler and Rutherford. Meanwhile, Boimler is tasked with a secret special assignment and Rutherford attempts to keep his dating life intact while a sci-fi disaster strikes the ship.
Envoys
After a high profile mission goes awry, Boimler is further plagued with self-doubt when Mariner proves herself to be a more naturally talented sci-fi badass than he. Rutherford quits his job in engineering and explores other departments on the U.S.S. Cerritos.
A new work protocol eliminating "buffer time" has the Lower Decks crew running ragged as they try to keep up with their tightened schedules. Ensign Mariner and Commander Ransom's mutual lack of respect comes to a head during an away mission.
Captain Freeman seeks the ultimate payback after Mariner blatantly disrespects her in front of the crew. A well-meaning Tendi accidentally messes up a Lieutenant's attempt at spiritual ascension and tries to make it right.
Mariner is suspicious of Boimler's new girlfriend. Tendi and Rutherford grow jealous of a bigger starship's gear.
The lovable, but awkward, Ensign Fletcher makes work difficult for Mariner and Boimler. Rutherford introduces Tendi to a holodeck training program he created.