Tabatha's Salon Takeover
For three seasons, salon owner Tabatha Coffey has traveled across the country trying to turn around failing hair salons that needed her help to stay in business. Now, in the retitled "Tabatha Takes Over," Coffey expands her horizons and helps more types of failing businesses, not just salons, turn their fortunes around. At each business, she takes over as boss for a week as she confiscates the keys and brings her brutally honest approach to the business owners. Among the businesses Coffey visits are a doggy day care, a Los Angeles bed and breakfast and a yogurt shop.
Ten Salon: Long Beach, CA
The Ten Salon is inaccurately named unless the salon rating scale is based on 100. Tabatha Coffey will need to deal with a staff that has lost their passion under the oppression of a strict rules handbook and an absurd salon design that hides itself from the outside world. The clock is ticking as Coffey races to save the business and even the marriage of salon owners, Chris and Kwanna.
The Martino Cartier at Giovanni and Pileggi Salon is run more like a nightclub -- complete with scantily clad girls, gold chains, and kisses on the lips. But the no-nonsense Tabatha Coffey has no patience for Martino's playboy ways and forces him to take a hard look at his out of control credit card debt, lavish lifestyle, and over the top behavior. Coffey only has one week to show this Jersey party guy that he needs to grow up and take control as the owner of this business. And the stakes are high. If Martino doesn't quickly have a major transformation, his salon will go under fast.
When career hair stylist Ralph Aktrui sunk his retirement nest egg into buying Salon Tika for his two young immature daughters, he had no idea he would be diagnosed with MS and have to rely on them for the daily management of the business. Coffey is outraged that these spoiled brats run the salon like a sorority party and have no plan to repay their father so he can retire comfortably. The entire family's survival is in jeopardy and Coffey has to do a major intervention to get these girls to take the business and their family responsibilities seriously.
Tami, the owner of The Loft on Broadway, has no hair styling experience and avoids confrontation at all cost. Her lax management style makes for a sloppy and ill managed business and Tabatha has her work cut out for her.