Terra Nova
A smuggling attempt is disrupted by the Police. Filipe gets arrested which keeps him from saving his family. The romantic affair between Mariana and Toino continues to blossom. Anabela and her parents are arguing more than ever.
Doctor Bernardo accepts the Captain’s offer to join them in their next journey aboard the lugger Terra Nova. First Mate Manuel meets Manuela, Tó Verde’s sister, and for much of Zé Sol’s despair, they feel instantly attracted to each other.
It’s the start of the Summer, and the Terra Nova sets sail to the North Atlantic. Farewells are painful. In Nazaré, the bathing season begins. One holidaymaker. Gonçalo, meets Mariana and feels immediately attracted to her.
Terra Nova reaches the fishing banks of the North Atlantic, but fish is scarce, and frustration builds up. In dry land, Gonçalo continues to try to seduce Mariana. Pedro can’t forget Amélia and decides to return.