39 men were abandoned by Christopher Columbus on Hispaniola in 1492.
After two murders stir tension with the Taino, a chief seeks gold to gain weaponsunleashing a chain of events that will change everyone's fate.
Guacanagari warns of a greater danger as a mutiny erupts. A sailor is blamed for possession, while Marin finds a gold mine that could change everything.
Canayma is wounded in a Carib ambush while seeking peace. Plaza rescues Arana as chaos erupts in the fort and tensions escalate between tribes and the Spanish.
The Marien help free the fort as Guacanagari's mining push sparks concern. Canayma fights to survive, while Marin searches for his friend Camani.
After a Carib attack, Arana spirals and the danger grows. Canayma, weakened but resolute, finds Marinonly for a cave-in to force a reckoning with their fate.
Caonabo joins the Caribs and kidnaps Plaza, leading a final attack on the fort. As chaos unfolds, survivors hear cannon fireColumbus returns to ruin.