The Commoner
For nine years, Crown Prince Harald and commoner Sonja Haraldsen fight for their right to marry; the decision lies with the resistant King Olav, as the Norwegian constitution bars Harald from marrying without royal consent.
Duty
Harald, the crown prince, is fresh out of military school and needs to restore his good name; King Olav presents him with various princesses and there are rumours of an impending marriage; Harald seems to be more interested in a common girl.
While Harald studies at Oxford, King Olav, grieving Crown Princess Märtha, hosts a birthday party filled with princesses; Harald longs for Sonja and his friends.