The Crown
Queen Victoria Syndrome
A much-needed update to the Royal Yacht draws scrutiny to the queen's reign; hounded by the press, Charles and Diana have a second honeymoon in Italy.
The System
Prince Philip offers his support to a grieving family member; keen to snatch a scoop, a tabloid journalist approaches Diana about a tell-all book.
In 1946, an Egyptian street vendor finds inspiration in the abdicated King Edward; years later, he eagerly tries to integrate into British high society.
Between a fire at Windsor Castle and tensions in her children's marriages, the queen commemorates and reassesses her 40 years on the throne.
Faced with the fallout of an intercepted call with Camilla and the consequent kickback to his marriage, Prince Charles must navigate a scandal.
Eager to lead a newly democratic Russia, President Yeltsin tries to win the queen's support while she navigates new rifts in her marriage with Philip.