Victoria
18-year-old Alexandrina renames herself Victoria and revels in her newfound freedom upon becoming Queen. But Victoria’s inexperience makes her susceptible to mistakes and ultimately, scandal.
Melbourne’s resignation as Prime Minister leaves Victoria devastated. As she devises a risky plot to get Melbourne back, even as others scheme to take her power, her stubborn approach threatens to ruin the foundations of the monarchy.
Brocket Hall
Victoria is determined to reign alone, but her uncle Leopold rightly suspects that her indifference to marriage could have something to do with the chemistry between her and Melbourne.
Prince Albert immediately puts Victoria on the defensive upon his arrival. She struggles to hide her true feelings and faces a difficult choice between the comfortable familiarity of Melbourne and the enthralling but prickly Albert.
When Victoria’s efforts to secure an allowance for Albert are rejected by Parliament, both fear for their future together. As the wedding draws closer and the tension escalates, will Victoria and Albert manage to reconcile in time?
The couple’s blissful happiness is threatened when Albert is publicly humiliated. Alarmed, Victoria is determined to use all her cunning to get Albert the respect he deserves. But the Prince has his own ideas about how to prove his worth.