The Envoys
Two Vatican officials are sent to different parts of the world to investigate alleged miracles and healings attributed to church members to verify their veracity.
Walk With Your Eyes Wide Open
Two Vatican officials investigate a miraculous healing attributed to a local priest. Upon their arrival, his mysterious disappearance puts a stop to the investigation.
Local authorities investigate the recent murders. The Vatican puts pressure on the Envoys when they broaden the scope of their investigation, putting their stay in Mexico at risk.
The Vatican tries to make The Envoys return while suffering the consequences of investigating Benavent, who reveals his true calling. Molina Reyes discovers a dark secret.
The Vatican forces the Envoys to take different paths. Salinas witnesses a particular ritual. Antequera fights to remain in the investigation when he receives a surprising message.
Antequera discovers Quintana's painful past with Adriana and Esteban. Salinas puts Benavent to the test. Antequera and Emilia come up with a risky plan and Salinas discovers a new talent.