Centers on a young surgeon with Savant syndrome who is recruited into the pediatric surgical unit of a prestigious hospital. The question will arise: Can a person who doesn't have the ability to relate to people actually save their lives?
Burnt Food
Dr. Shaun Murphy, a young surgeon with autism and savant syndrome, relocates from a quiet country life to join the prestigious St. Bonaventure hospital's surgical unit.
Melendez (Nicholas Gonzalez) takes a risk to save a mother and her unborn child, placing the hospital in legal jeopardy. As Shaun (Freddie Highmore) struggles to adjust to his new life, he and Claire (Antonia Thomas) team up to treat a teenage porn actress.
After bonding with a young patient, Shaun suspects that he’s been misdiagnosed with a fatal form of brain cancer. An elderly patient’s allergic reaction exposes a longstanding rift with his son.
Shaun and Claire devise an experimental procedure capable of saving a young groom's leg and life, but the patient's loved ones must learn to work together. Meanwhile, Jared struggles to connect with a patient whose scars may prove too deep to overcome.