The Hard Times of RJ Berger
The Hard Times of RJ Berger orbits the lives of a 15 year-old and his best friend, Miles Jenner. Other than pining after the girl of his dreams, Jenny Swanson, receiving beatings from the school jock, Max Owens, and evading the advances of Lily Miran, there really isn't much excitement in RJ's life, until his gift is exposed to the school.
When his shorts accidentally fall off in front of the entire school, RJ's boring life as Pinkerton's biggest loser is turned upside down. His dream girl is within reach, but when he attends her pool party, things get ugly.
When the corrupt Student Government Association denies RJ’s request for Computer Club funding, RJ decides to take on his popular nemesis, Max Owens, in the election to become Pinkerton’s SGA President.
In an attempt to get closer to his dream girl, Jenny Swanson, RJ tries out for the school musical, “Vamp Side Story.” When he lands the lead role opposite Jenny, things get too close for comfort and big problems arise.
When Jenny, becomes single, she surprises everyone by asking RJ to study with her. As RJ prepares for their study-date, a shocking discovery leaves him questioning if he should tell the truth, or grab Jenny on the rebound.
Following his dad’s advice, RJ sets his sights on the new girl in school, only to learn that she’s a member of the Purity Club. When Claire invites RJ to the Purity Party, RJ discovers that the Purity Club might not be so pure.