The L Word: Generation Q
Let's Do It Again
Ten years after we last left them, we find Bette running for mayor of Los Angeles; Shane as she returns to the city after a setback; and Alice learning to balance co-parenting with her fiancée Nat and Nat’s ex-wife Gigi and the rising success of her talk show. We meet PR exec Dani Núñez, her girlfriend and TV producer Sophie Suarez, their best friend and roommate Micah Lee, and the charming assistant, (Sarah) Finley.
Less is More
Bette weathers continued fallout as she prepares for an LGBTQIA Center talk. Shane helps Finley, while Alice is annoyed when the network forces her to bring on a new staff member. Dani and Sophie celebrate good news as Dani begins a new job. Micah pursues a new crush.
Bette prepares for an important mayoral debate. Alice lands a huge guest and encourages Nat to branch out. Shane visits a bar and gets embroiled in the lives of two of its employees. Dani and Sophie's families clash, Micah is unsure of where he stands with his crush, and a budding relationship forces Finley to confront some complicated aspects of her past.
Dani is forced to get involved in Bette’s personal life, Shane grapples with a big decision, Alice is profiled by a newspaper, Sophie worries that Dani is pulling back, Finley struggles with her growing feelings for Rebecca, and Micah still doesn't know where things stand with José.
Bette feels guilty about lying to Angie; some unexpected news throws Shane for a major loop; Alice, Gigi and Nat find common ground; Dani and Sophie deal with a bombshell dropped on them by Dani's father; Finley bonds with Tess and Micah grows closer to José.
Bette and Dani reckon with the fallout of a recent scandal; Shane spends the day with Angie; Alice, Gigi, and Nat have conflicting ideas about their family life; Sophie and Finley spend a raucous night out in an effort to get their mind off of things.