In this enthralling course, chart the fall and rebuilding of empires; learn about the economics and technology that drove medieval civilizations; map the great medieval trading networks; study the Age of Faith; and explore medieval history, culture, and thought from Europe and Africa to the Middle East, Asia, and beyond.