In 48 lectures by Professor Robert M. Hazen, the noted scientist who pioneered the study of mineral evolution, you follow events from the big bang to the formation of Earth to the many twists and turns in our planet’s evolution. In a course suitable for scientists and nonscientists alike, Professor Hazen recounts Earth’s story through the unique lens of mineral evolution.