The Serpent Queen
“The Serpent Queen” tells the story of Catherine de Medici who, against all odds, became one of the most powerful and longest-serving rulers in French history.
Medici Bitch
Queen Catherine begins to tell the story of her life to Rahima, a servant girl, revealing how she came to enter the French Royal Court at the age of 14.
Prince Henri returns from war with a new mistress, Filippa, and a baby. Catherine resorts to extreme measures to produce an heir.
Catherine has become a mother. King Francis suffers a fall from his horse while hunting with Henri and Catherine.
King Henri departs to lead an army to defend France and places Catherine in charge as Regent, allowing her to test her powers further. Catherine asks Rahima to search Mary’s room for a letter.
Catherine has a dream that predicts that her husband will be wounded while jousting. Catherine and Henri decide that their son Francis should delay his wedding to Mary.