Led by noted physicist Dr. Don Lincoln of the Fermi National Accelerator Laboratory, you will follow the search for a theory that explains all physical reality-a theory of everything. Dr. Lincoln covers recent developments in particle physics and cosmology, plus the background needed to appreciate the centuries-long search for this holy grail of science. Only high-school-level math is used.