At the dawn of the Revolutionary War, struggling Long Island farmer Abraham Woodhull is recruited by the Colonial Army to spy on the British.
Abe must discover who murdered a Royal Officer before Anna is framed for the crime. Ben and Caleb brutally interrogate Simcoe.
Of Cabbages and Kings
On the run from the British, Ben is betrayed by his own militia. Abe travels with Richard to New York to spy. Mary confronts Anna.
Abe and Richard struggle with British orders to dig up local gravestones. Ben and Caleb conspire to get their intelligence to General Washington.
Set during the twelve days of Christmas, Caleb and Ben follow mysterious orders as General Washington's Army crosses into enemy territory.
En route to New York, Abe is ambushed by a desperate patriot. Washington charges Ben with the task of creating America's first spy ring.