Dexter Morgan is a Miami-based blood splatter expert who doesn't just solve murders; he commits them too. In fact, he's a serial killer -- but he only murders the guilty, so he feels justified with his lifestyle choices. His policewoman sister and his cop co-workers have no idea Dexter lives a double life; however, adoptive father Harry knows his secret, and does, in fact, help Dexter hone his "skills." It's a unique brand of justice for which charming Dexter feels a psychological hunger.
Dexter Morgan, Miami Metro Police Department blood spatter analyst, has a double life. When he’s not helping the Homicide division solve murders, he spends his time hunting and killing bad guys that slip through the justice system.
Crocodile
Dexter's world is rocked when a rival serial murderer, dubbed the Ice Truck Killer, privately contacts him and reveals that he knows Dexter's grisly secret.
While stalking a recently released convict who may kill again, Dexter has to deal with the latest crime of the Ice Truck Killer, a chopped up hooker in a pro-hockey ice rink.
Dexter is intrigued when the Ice Truck Killer starts leaving pictures from Dexter’s childhood at the crime scenes that are meant to tell Dexter something about his own past.
The Homicide division is abuzz after the Ice Truck Killer’s latest victim is found alive.
The Ice Truck Killer leaves Dexter a surprise at the scene of one of Dexter’s recent kills, putting Dexter firmly in the crosshairs of his own Homicide division.