From prehistoric times to the 21st century, inventions have changed the world, enabling humans to produce more food and energy and to establish social order and cultural meaning. In fact, great inventions have marked a number of key turning points in human history, transforming society and our daily lives. Now you can learn the remarkable stories surrounding history’s most monumental inventions.