Upright
When family outcast Lucky Flynn learns that his mother is dying, he decides to drive to the other side of Australia to see her, packing nothing but an upright piano for the journey. But his plans are soon turned upside down when he meets the runaway teenager Meg, who's dealing with some family demons of her own.
Day One
Self-destructive musician Lucky hasn't spoken to his family in years, but he packs up his battered old piano for a 4,000-mile road trip across Australia when he hears his estranged mother is dying.
Lucky struggles without his anxiety medication. While waiting for a chemist to open in Port Agusta, Meg picks a fight with bikers at the pub.
Meg is beside herself when she loses all of her's and Lucky's money. To make matters worse, they then run out of petrol.
Meg and Lucky join a campground party on the Great Australian Bight, but the night takes a horrible turn when Lucky discovers a suicide note.
When Lucky wakes to find Meg has left with his piano, he's ready to admit defeat; but after getting bitten by a snake, he has a vision of his mother who urges him to keep going.
Lucky decides to abandon his piano and take responsibility for Meg's welfare, but news about his mother sends him into a downward spiral.