Vets Saving Pets
At the Emergency Veterinary Trauma Center in Toronto, one of the busiest animal care facilities in Canada, veterinary professionals work together tirelessly to save the lives of animals in need of urgent medical care.
The Saga Begins
Dr. Boyd treats a puppy with a hind leg problem; a cat has trouble walking; Dr. Gray hopes she can help a bulldog see more clearly.
Old Friends
A dog has an elevated heart rate; the hind legs of a shih-poo seem to be on the decline; a Yorkshire Terrier's throat is closing up.
A run-in with a tree while playing fetch causes broken teeth; a poodle is bitten by another dog; a bulldog with vision problems.
Dr. French heads to the zoo to relieve Rowdy the lion of an infected tooth; Dr. James helps a cat whose spine needs saving and receives an aging Jack Russell terrier with bigger problems than she thought.