Wallander
Kurt Wallander is contacted by an old friend who is certain his father has been murdered. Wallander refuses to get involved as he is suspended from the police, but subsequent events convince him that there is more to the case.
An elderly bird watcher falls to his death in a meticulously planned and brutal murder. In an apparently unconnected case a local man disappears and Wallander gets too close to one of the suspects. Wallander believes he is on the trail of a serial killer bent on revenge.