In this course, you’ll explore the ethos of classicism that permeated the founders’ era and how the American revolutionaries identified with the ancient Roman republic. You’ll dig deeply into the classical thought of five of the iconic founders, and you’ll learn how the Founding Fathers created a radically new political model based in the conception of equality.