Winx Club
Winx Club is a modern fantasy saga revolving around six fairies and their adventures. The protagonists Bloom, Stella, Flora, Aisha, Tecna and Musa live their daily life on Magix world, among lessons, loves, quarrels and moments of strong friendship. Anyway, when it’s needed, they can transform in super-heroines, ready to defeat evil and save who is in danger.
An Unexpected Event
Bloom becomes involved in a fight between a magical fairy Stella, and a gang of trolls headed by Knut the Ogre. Bloom takes Stella home and there Stella introduces her to the world of Magix, where the College of Alfea for aspiring fairies is located.
Welcome to Magix
Bloom and Stella are assigned to the same dormitory, with Flora, Musa, and Tecna. The 5 girls become best of friends and so the 'Winx Club' is formed. Bloom encounters the 3 notorious witches of the new college Cloud Tower - Icy, Darcy and Stormy.