Allison Dubois sees dead people. Her 'gift' can not only change fate, but find justice for those who no longer have a voice.
Allison's husband Joe tries to prove that her dreams are stress related by sending descriptions of them to law enforcement agencies. However, one of her dreams matches a homicide in Texas.
Allison questions her powers when her old boss asks for her help in selecting a jury. He wants a jury that will return the death penalty for a twisted murderer/rapist, and Allison suspects she has helped put the wrong man on death row.
Allison helps Detective Lee Scanlon solve a cluster of investigations which everyone believes are murder-suicides.
Allison tries convincing Devalos that she heard a witness giving misinformation to a police sketch artist, making them look for the wrong man.
A frustrated Allison consults psychic Catherine about the health of her husband, but Catherine warns her that she will face a crisis involving another person.