Pride and Prejudice
Follows the story of Elizabeth Bennet and her sisters, who attempt to navigate the world of love and high society, in an age where class and money matter.
When Mr Bingley moves into the neighbourhood, Mrs Bennet looks to marry off one of her five daughters.
Mr Collins writes to announce his imminent visit to Longbourn. Mrs Bennet has high hopes that he will propose to one of her daughters, and expects also that Jane will soon be engaged to Mr Bingley.
Elizabeth discovers that Charlotte is engaged to Mr Collins. The Bingley party leaves for London.
Darcy returns to Rosings Park and writes Elizabeth, revealing the truth about Wickham's character.
Darcy introduces Elizabeth to his sister. Elizabeth receives distressing news from Longbourn.