Street Science
Kevin Delaney hits the streets to do experiments. He uses the scientific method, a dash of curiosity and a heap of old-fashioned ingenuity to create fire, explosions and colourful reactions.
Big Bam Boom
Kevin and his team of experts head to the streets to show how explosive hydrogen peroxide can really be, and what happens when pressurised liquid nitrogen and thousands of ping pong balls are combined.
Kevin and his team of science experts use a race car to put a new twist on an old magic trick and show what it takes to build homemade hovercrafts.
Kevin and his team of experts explore the strange science behind oobleck, a bizarre material that can behave as both a solid and a liquid.
Kevin and his team of science experts head to the streets to show what it takes to build a vortex cannon that can pump out a ring of fire, and they transform everyday objects into explosive fireballs.