The Cut
Get an inside look at the world of modern music production. Nine unsigned singer-songwriters and nine music producers are paired up to create brand-new tracks in the state-of-the-art Red Bull Music Studios.
Looking for musical chemistry
S1 E1 – Songwriters Nic Da Kid, Lily Kiing and Piers James get randomly paired up with producers Melle Brown, TwoSeven and Tokyo the Producer in this round as they work together to create an original track.
Rising to the challenge
S1 E2 – Songwriters Grace Savage, Shay D and Harley Nixon get randomly paired up with producers K1R3Y, Razor and A Class in the second round as they work together to create an original track.
S1 E3 – Songwriters Kaycee2, Kadiata and Ruby Confue get randomly paired up with producers Blue Canariñho, Iglu and Michelin Shin in the final round as they work together to create an original track.