Call the Midwife
Call the Midwife is based on the best selling memoirs of Jennifer Worth. Set in the 1950s, this six part series is a moving and intimate insight into the colourful world of midwifery and family life in London’s East End.
In the spring of 1957 newly qualified midwife Jenny Lee arrives in the East End of London to begin her career. After overcoming the initial shock that her new home, Nonnatus House, is a convent rather than a private hospital she quickly becomes immersed in her new life. Living with Nuns and working in a community of colorful characters, such as Conchita Warren and her 25 pregnancies, is different from anything Jenny has encountered previously. Through her we experience the sorrows and joys which come with being a midwife.
As Jenny Lee settles into her role, there is a new arrival at Nonnatus House, Chummy (Miranda Hart). A welcome pair of extra hands Chummy sets about showing her worth, but an overwhelming keenness to please and her inability to ride a bike prove obstacles in gaining the respect of Sister Evangelina. Meanwhile a chance encounter with Mary, a young pregnant runaway, forces Jenny to see an unfamiliar darker side of life.
When Peggy’s brother is diagnosed with cancer, Jenny and the nuns are called upon to care for him. Jenny gets to know the siblings better. The Nonnatus House residents get involved in Fred’s latest money-making scheme which involves a pig called Evie.