Very Nice Day
Bike courier Jérémie (Guillaume Laurin) speeds around the city delivering anonymous packages, blindly following the instructions of his boss Dom (Marc Beaupré). A solitary creature of habit, Jérémie records a podcast where he shares his conspiracy theories. When a famous Instagrammer, Elyane Boisjoly (Sarah-Jeanne Labrosse), moves right next to his appartement, he develops an obsession for his new neighbour’s lifestyle. His life changes dramatically when, one night, he is so flustered by his obsession with Elyane that he misses a delivery. When Dom orchestrates a violent manhunt, Jérémie has no choice but to take action. The film was shot entirely on a cellphone.