Channel Games 2008
Disney Channel stars from around the globe come together to compete in the third annual Disney Channel Games. Representing 15 countries, the stars are divided into four teams -- Comets, Cyclones, Lightning and Inferno. A Team Captain is selected and each team competes in the action-packed, comedic games. Although the games are colorful, larger-than-life and great fun, the competition is real and the competitors are determined to win the Disney Channel Games Cup. Includes concert performances by pop sensations Miley Cyrus, Jonas Brothers, The Cheetah Girls, Demi Lovato and Jordan Pruitt.
Chariot of Champions
The games begin as over 50 Disney Channel stars from around the globe are divided into four teams. In the first event, the teams must build a chariot and race it to the finish. Miley Cyrus performs at the post-games concert!
Hang Tight
The teams must weave through an obstacle course while linked together. Jonas Brothers perform in the post-games concert.
Disney Channel stars must match their rival teammates to their baby pictures or face making a splash in the dunk booth. Jordan Pruitt performs at the post-games concert.
The teams hunker down for a human foos ball match and the Jonas Brothers, Dylan and Cole Sprouse, and The Cheetah Girls all face off in an intense "Tug of War" competition. At the post-games concert, Demi Lovato and Jonas Brothers perform.
The teams compete in the UltraMega Ultimate Obstac-tacular Relay Challenge, racing in giant hamster balls while maneuvering through obstacles. The "Disney Channel Games" 2008 Closing Ceremonies features a concert by The Cheetah Girls.