Emilie
Emilie’s student, Lazare, has an epileptic seizure in class which frightens the rest of the group.
When Ovide discovers he has tuberculosis he must give up all hope of a future with Emilie.
Caleb has his eye set on the Pronovost’s stallion, which he wants to breed with the new mare.