Not Her First Rodeo
The Most Dangerous Sport on Dirt
Champion bull rider Jorden Halvorsen - joined by rookies and returning pros - begins a new season of her women's bull riding league, with each cowgirl hoping this will be their year to win the championship buckle.
A new contender arrives for the Mabank, Texas rodeo as Catalina struggles to rebound from injury, Renata faces a life-changing decision, and Jordan fights for the women to be taken seriously in the sport.
Jordan's off to a hot start of the season while Cat confronts childhood ghosts, Renata decides if she's staying with the league, and a female bull riding legend shows up to watch the Elite Lady Bull Riders compete in Colorado.
Jordan recruits young riders in Florida, giving their all to the dangerous sport, and with an eye on Rookie of the Year, Alexia hopes to stay uninjured as she practices at home in North Carolina.
With the Championship days away, a rider suffers a devastating season-ending injury, while another deals with tragedy outside the arena.
After a thrilling season, who will hang on long enough to win the coveted championship buckle for the Elite Lady Bull Riders?