Project Bakeover
In Danville, KY, small town bakery owner Shana has been cutting corners at Bluegrass and Buttercream to make ends meet, and everything is just TOO sweet. Can Steve convince her to bake things from scratch and help save the bakery?
At Bread and Batter, a family-run Filipino bakery, mom Tess and daughter Erin struggle with organization and leadership. Steve helps the family resolve their tension, add new items to their menu and stay true to their Filipino roots.
Tanya, a Kelowna, BC wedding cake designer, is overwhelmed by the added challenges of running a bakery cafe. It's losing money and demanding too much of her time. She needs Steve to show her how to increase her sales by creating new signature products with fresh local ingredients, so she can stop worrying about surviving and spend more time with her young daughter.
Self-taught Felicia has expanded her successful home-based cake business into a full-scale Toronto bakery, but the customers just aren't coming. She needs Steve's help to gain the professional baking skills she didn't learn online or she risks closing her doors forever!