Nawak
Nawak, a clumsy boy, lives happily in his village with his beloved family and Kawak, a pony that accompanies him everywhere. They embark on fun-filled adventures and learn about the world around them.
Le bois
Chaos ensues when Nawak loses the village's wood reserves and is sent to the forest to cut wood by himself.
Nawak's horse, Kawak, acts like a dog and constantly causes trouble in the village. Fed up, the Chief asks Nawak to train him like an actual horse.
Nawak invents a parasol to cool down Kawak, who is suffering from the heat. However, Nawak's parasol causes a gigantic snowball to head towards the village.
Nawak and Kawak show up too late for free snacks, so they have to work for it. Nawak makes his own bread as Kawak looks for apples.