Chasing the Saturdays
The Saturdays, one of the UK's hottest female music groups, are ready to invade the United States and have it documented in this factual programme, which focuses on the band settling in Los Angeles as they look to expand their successful careers to the US music scene. The British quintet work on their first international album, including the group's first American single and its associated music video. However, adjusting to life in the States isn't easy, as the work, travel and distance take their toll on the women -- who start to miss their loved ones back home. But they are able to lean on one another for support, along with some special friends who bring British customs to the situation.
#UnitedSatsOfAmerica
Intent on spreading their popularity worldwide, the UK pop music sensation, The Saturdays, descend upon America.
A blow up between Vanessa and her boyfriend leads to a very rocky music video shoot for the band's first US single.
After a heartbreak, Frankie and Vanessa try to push Mollie to meet a new man. Una worries about Rochelle after she goes on a shopping spree that spirals out of control.
The Saturdays meet up with their friends The Wanted at the LA County fair to take in some extreme American culture.
The Saturdays take New York Fashion Week by storm where Vanessa and Una reconnect during a wild night out.
The Saturdays take a trip home to London for business and pleasure. A sudden injury jeopardises the girls' return to the US.