Great Expectations
A terrifying encounter with an escaped convict proves to be a pivotal event in Pip's childhood, as are his enforced visits to the eccentric Miss Havisham and her ward, Estella. Estella is proud and rude, but exceptionally beautiful, and she mocks Pip for his humble status so that he longs to be rich and educated, as she is.
Pip wants nothing to do with Magwitch and rushes to confront Miss Havisham. At Satis House he learns that Estella may be lost to him. Back in London Wemmick warns him that the penalty for Magwitch's return from Australia will be hanging. Now Pip must help him escape.