The Challenge: 11M
The Challenge is the international title of an ambitious documentary series about significant events in Spain's recent history that shocked the world and made international headlines, the impact of which can still be felt today. After focusing on the history of ETA, this new installment delves into the events surrounding the attacks of March 11, 2004.
March 11, 2004. Madrid wakes up to the biggest terrorist attack in Europe’s history: three days before the general elections, ten bombs explode on four trains.
Win
The race for Moncloa becomes a fierce political battle in which the inception of the attack takes center stage.
The 11M terrorists are still free and are in possession of more explosives. There are indications that they intend to commit muder-suicide. For the police forces, it's a race against time to stop them.